Nordanvinden

En blogg om vår tågluff i Europa

Summering Barcelona

Publicerad 2013-07-16 21:19:26 i Allmänt,

1. Mer playa mindre kultur, om man jämför med tillexempel Paris!

2. Hot, hot, hot! Varmt och fuktigt klimat.

3. Överlag lite billigare än Sverige, beroende på vad du är ute efter och vart du köper det. Tillexempel är det dyrare närmare stränderna eftersom mycket turister rör sig där.

4. Patriotisk lokalbefolkning, stolta över att vara katalonier. Vissa delar är lite anti turism trots att turismen bidrar till att Katalonien är så pass mycket rikare än övriga Spanien.

5. God mat, tapas är toppen!

Hit ska man fara om man vill ha sol och bad på dagarna och restauranger och barer på kvällarna. Erik skulle definitivt kunna fara hit igen på grund av klimatet, men då prova på lite andra stränder. Jag känner mig däremot ganska färdig här. Men vi får se...

/Hanna och Erik

Kommentarer

Postat av: Bea

Publicerad 2013-07-16 21:41:09

Om ni någon gång åker till Barcelona igen så kan ni ta tåget till en liten stad/by utanför Barcelona som heter sitges. Där är det gamla mysiga hus och stranden är fantastisk :). Var där med min spanskaklass våren 09, men vi var bara där över dagen. Annars tycker jag att Barcelona är trevligt i sig :P.

Svar: Jag gillade Barcelona skarpt :) det finns stor chans att jag far dit igen sa tack for tipset! :D /Angelica
Tågluffgruppen

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Tågluffgruppen

Vi är ett gäng på sex personer som ska åka på tågluff i Europa. Amsterdam, Bryssel, Paris, Barcelona, Monaco, Geneve, Rom, Venedig, Ljubljana, Wien, Prag och Berlin är några av städerna som vi kommer att besöka.

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela